Jdi na obsah Jdi na menu
 


 

test

Otevřená verze byla nazvána Spider. Vzhledem k tomu, že léto už je tady, tak se rovnou podívejme co Spider nabízí těm, kteří chtějí jezdit s větrem ve vlasech a okouzlovat své okolí automobilem se vzpínajícím se hřebcem ve znaku.

Někdo sice říká, že Spider je jen klasická Modena, které uřízli střechu, případně ji nahradili střechou plátěnou, ale s tímto názorem by konstruktéři tohoto vozu jistě nesouhlasili, obzvláště když konstruktéry Spideru byli i odborníci z Formule 1 a designéry slavné studio Pininfarina. Tito špičkový odborníci museli nejprve upravit tuhost a bezpečnost karoserie, která se odstraněním střechy výrazně změní. K tomuto účelu jsou u této celohliníkové karoserie i podvozku použity speciální výztuhy, pomocí kterých bylo dosaženo nejen vyšší tuhosti karoserie, ale dokonce i nižší pohotovostní hmotnosti u Spideru než u kupé. Tento fakt, že verze bez střechy je lehčí, není zrovna obvyklý právě vzhledem k nutnému zpevňování karoserie, ale také složitému elektricky ovládanému systému natahování a uschování plátěné střechy (proměna Spideru na kupé či naopak trvá 28 sekund), ochranným obloukům chránícím cestující v případě převrácení vozu apod.

Zmiňované ochranné oblouky za sedadly spolu s větrným štítem a krytem plátěné střechy byly uzpůsobeny tak, aby co nejméně narušily aerodynamiku vozu a přitom maximálně ochraňovaly posádku. Vynikající aerodynamika je jedním z nejdůležitějších cílů všech automobilů a u kabrioletů to platí dvojnásob. U vozů se špatnou aerodynamikou totiž dochází při vyšších rychlostech k nežádoucí turbulenci, jež nepříznivě ovlivňuje vlastnosti vozu. Této skutečnosti jsou si u Ferrari samozřejmě vědomi, takže využili svých letitých zkušeností s otevřenými vozy z Formule 1 k co nejlepším aerodynamickým a přitom elegantním tvarům, které se podle počtu příznivých ohlasů opravdu povedly.

Interiér Spideru je pro Ferrari typický a zůstal oproti kupé nezměněn, což znamená, že je na čistokrevný sportovní vůz až nečekaně komfortní a pro dva cestující (samozřejmě bez větších zavazadel) i poměrně prostorný.

Na sportovních vozech, obzvláště tohoto kalibru je vždy nejzajímavější motor, který je stejný jako u kupé. Osmiválcový před zadní nápravou umístěný motor s pěti ventily na válec a celkového zdvihového objemu 3,6 litru dosahuje výkonu 294 kW (400 koní) při 8500 ot/min. Tento motor umí Spider rozjet z klidu na 100 km/h za 4,6 sekundy (!) a může jet maximální rychlostí až 290 km/h. Také u Spideru je na výběr buď šestistupňová přímo řazená převodovka, nebo automatická převodovka s možností řazení na volantu jako u vozů Formule 1.

I u Spideru je použit originální nápad umístit nad motor okénko skrze něhož se při pohledu na tento motor jistě rozbuší srdce nejednoho motoristického fanouška. Ferrari nám tak ukazuje to, co zapříčiňuje, že potkáme-li tento vůz na cestě, tak si ho pravděpodobně prohlédneme jen ze zadu.