Tento vůz vznikl jako odpověď na koncept supersportovního Mercedesu-Benz SLR. Designéři ze Stuttgartu navrhli dravě elegantní roadster s typickými znaky automobilů Porsche, kterými jsou zkosená příď a záď. Zákony aerodynamiky však způsobily, že najdeme na tomto dvoumístném otevřeném voze také tvary, na které jsme zvyklí spíše u značky Ferrari.
Dominantou přední části "gété", ve které zcela jistě poznáte Porsche, jsou oválné xenonové světlomety, ukryté pod elipsovitými čirými krycími skly a nárazník s rozměrnými otvory pro přívod vzduchu k předním brzdám a ventilaci. Při pohledu z boku v carreře GT poznáte typické Porsche se svažující se zadní částí. Zaujme však jeho značná délka v poměru k šířce (4556/1192 mm) a působivě navržená vnější zpětná zrcátka. Výrazným prvkem jsou pak velké otvory pro přívod vzduchu k chladiči a zadním brzdám. Zadní části vévodí oválné svítilny, využívající takzvané "hmyzí oči", což jsou rychleji se rozsvěcujícími LED diody, zlepšující reakce řidiče ve voze za carrerou. Pozornosti neunikne ani dvojice koncovek výfuků. Karoserie z uhlíkových vláken má vzadu rozměrný spoiler, který se po vzoru svých menších sériových sourozenců vysouvá při rychlosti kolem 120 km/h. Aby byl zajištěn dostatečný přítlak k silnici i při rychlostech kolem 330 km/h, kterých je carrera schopna, přivádí se k předním kolům pomocí kanálů intenzivní proud vzduchu, což spolu s rovnou podlahu a speciálně tvarovanou zádí zvyšuje sací efekt.
V interiéru, pojatém poměrně futuristicky a kombinujícím kůži a hliník, najdeme typický tříramenný volant, efektně vyzdobený spodním hliníkovým ramenem. Mohutná středová konzola odděluje řidiče od spolujezdce a na jejím vrcholu se nachází extrémně krátká hlavice řadicí páky. Černý přístrojový štít napovídá, že všechny potřebné zobrazované údaje budou digitální.
Carreru GT pohání atmosférický zážehový desetiválec, umístěný za sedadly tak, že po vzoru Ferrari jeho kryt vystupuje z karoserie. Odvod horkého vzduchu zajišťuje mřížka v jeho okolí. Motor má titanové ojnice a pracuje se čtyřventilovou technikou. Disponuje při objemu 5,5 l působivých hodnot: výkonu 410 kW a točivého momentu 600 Nm. Aby mohl "točit" až 8200 otáček za minutu, proudí chladicí kapalina přímo kolem stěn válců, jejichž vnitřní plochy jsou potaženy Nikasilem, snižujícím tření. Točivý moment se pomocí šestistupňové mechanické převodovky přenáší na zadní kola obutá do pneumatik o rozměru 335/30 R 20, vpředu jsou devatenáctipalcová kola, obutá do pneumatik 265/30 R 19. Všechna kola jsou vybavena keramickými kotoučovými brzdami (vpředu s osmi- a vzadu se čtyřpístkovými třmeny) o průměru 380 mm (o 50 mm víc než kolik má brzdová soustava automobilu Porsche 911 Turbo).
Roadster má kromě dvou čelních airbagů také boční vaky. Nádrž o objemu 90 l se nachází v prostoru za sedadly, což spolu s motorem umístěným před zadní nápravou posouvá těžiště téměř do samotného středu vozidla.
Carrera GT dokáže z 0 na 100 km/h vyrazit za méně než čtyři sekundy a o dalších šest sekund později (9,9 s) již má na tachometru "dvěstě", přičemž dokáže překročit rychlost 330 km/h.
Technické údaje | |
Motor | V10 |
Druh | zážehový |
Zdvihový objem (cm3) | 5500 |
Válce/ventily na válec | 10/4 |
Max. výkon (kW) | 410 |
Max. točivý moment (Nm) | 600 |
Nejvyšší otáčky (ot/min) | 8200 |
Jízdní výkony | |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 330 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 4 |
Zrychlení 0-200 km/h (s) | 10 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4556 |
Šířka (mm) | 1915 |
Výška (mm) | 1192 |
Rozvor (mm) | 2700 |
Rozchod vpředu (mm) | 1620 |
Rozchod vzadu (mm) | 1570 |
Pohotovostní hmotnost (kg) | 1250 |
Rozměr pneu vpředu | 265/30 R19 |
Rozměr pneu vzadu | 335/30 R20 |